Search
Close this search box.

Vakantie in New York fotoverslag

Het is inmiddels alweer een paar weken geleden, maar dan is hier eindelijk mijn New York fotoverslag. De vakantie waar ik al mijn hele leven van droomde, een bucketlist dingetje. In totaal waren we 9 dagen weg en hebben onder andere New York, Jersey City en Washington gezien. Ik laat jullie een klein deel van de foto’s van New York zien.

Donderdag 16 mei

Donderdag vertrekken we met z’n drieën rond 4 uur ’s middags naar Schiphol. We slapen van te voren met nog een vriend in het Corendon hotel omdat we de volgende ochtend vroeg moeten vliegen. Om alvast in de stemming te komen (en omdat we honger hebben) eten we bij de La Place op Schiphol.

Vakantie in New York fotoverslag

Daarna gaan we met de shuttlebus naar het Corendon hotel (je weet wel, met die 747 in de tuin). Ik was er nog nooit eerder geweest maar wat een aanrader zeg. Het hotel is nieuw, super comfortabel, heeft een gratis zwembad met wellness en een fantastische rooftop bar met uitzicht over de start en landingsbanen van Schiphol. We hebben die avond dus heerlijk genoten in de wellness en aan de bar, ideale start van de vakantie.

Vrijdag 17 mei

Rond 6 uur ’s ochtends vertrekken we met de bus van het hotel naar Schiphol. We checken ons in, leveren de koffers af en gaan door de douane. Het gaat allemaal super snel dus zijn er zo doorheen en settelen ons bij de gate waar het vliegtuig al op ons te wachten staat. We vliegen met United naar Newark en dat bevalt ons prima.

Vakantie in New York fotoverslag

Yes, we zijn er! Grappig dat zulke simpele woorden zoveel indruk kunnen maken.

Vanaf Newark gaan we met de bus en trein naar onze Airbnb. Het is even een ingewikkelde route (sommige mensen van ons reisgezelschap vonden dat een avontuur, ik ben meer team taxi) maar we komen er en zien meteen ook wat!

Uiteindelijk komen we uit op Journal Square in Jersey City en vanaf daar lopen we naar ons huisje. Dit is het uitzicht vanaf de grote straat waar we aan zaten, je ziet gewoon New York liggen!

Vakantie in New York fotoverslag

Gesloopt komen we aan in ons huisje en het is hier nog maar net middag. Om niet meteen aan onze vermoeidheid toe te geven gaan we Jersey City in en struinen hier wat rond. We lunchen heel simpel bij de McDonalds (waar ze in Amerika heerlijke milkshakes hebben) en duiken daarna een kroegje in. Rond een uurtje of 6 vallen mijn ogen dicht en daarna verdwijn ik al snel in bed.

Zaterdag 18 mei

Onze eerste dag New York kan beginnen! Ik ben compleet gesloopt, want door het vroege slapen was ik al om 2 uur ’s nachts klaar wakker. We lopen rond 9 uur ’s ochtends richting de trein en komen erachter dat de treinen in het weekend niet naar WTC rijden. Shit en nu? Maar gelukkig vaart er een gratis ferry die ons ook naar Manhattan brengt. Ik kan me slechtere manieren bedenken om zo voor het eerst New York binnen te komen.

Vakantie in New York fotoverslag

Aangezien het WTC vlakbij de ferry was lopen we hierheen. Wat een immens gebouw is dat zeg. Maar ik moet je eerlijk toegeven, ik had het groter verwacht, maar misschien heb ik het idee van New York en wolkenkrabbers iets rooskleuriger bedacht.

Als je bij het WTC bent ga je ook naar Ground Zero en het 9/11 museum, iets wat ontzettend veel indruk op ons maakte. Misschien wel het meeste van de hele reis. Als je in New York bent, ga dan zeker naar het 9/11 museum.

Overal in New York kun je op straat eten en dat deden we dan ook vaak. Goedkoop en ook nog eens heel erg lekker.

Van het WTC lopen we via Wallstreet naar de boot voor Libery Island waar het Vrijheidsbeeld staat. De boottocht, het Vrijheidsbeeld en het uitzicht is zeker een aanrader. Maar ik denk dat iedere toerist in New York dit doet, zo wij ook.

We hebben aan het eind van de dag nog best wat tijd over en willen alles het liefst meteen zien. We besluiten daarom naar het Empire State Building te gaan. Wauw, als je daarop staat ben je wel even stil hoor, dat uitzicht en die stad, zo bijzonder.

Vakantie in New York fotoverslag

Daarna gaan we bij Heartland Brewery wat eten en drinken, onder het Empire State. Het is hier niet goedkoop, maar zeker ook niet gestoord duur. We eten hier heerlijk en genieten van de leuke entourage hier.

Zondag 19 mei

De tweede dag besluiten we naar Times Square te gaan, die staat namelijk nog hoog op ons lijstje!

Vakantie in New York fotoverslag

Ook gaan we met twee Hop On Hop Off bussen de stad door. Eentje door Upper East Side en eentje Down Town. Het is leuk om te zien, maar ik zou het je niet meteen aanraden. We stonden ontzettend vaak stil vanwege de drukte en file. Ik zou gewoon lekker gaan lopen en met de metro gaan.

’s Avonds eten we lekker simpel. Ergens aan het einde van High Line park en in de buurt van het busstation vinden we een 1 euro pizzatentje en eten echt de meest lekkere pizza punten. Heb alleen geen idee meer hoe het heette.

Dit vond ik bijzonder (je ziet het overal in New York) dus ik moest het even op de foto zetten.

Vakantie in New York fotoverslag

Natuurlijk moet Times Square ook bij nacht worden bekeken!

Maandag 20 mei

Van maandag heb ik helemaal niet zoveel foto’s omdat we deze dag fietsen hadden gehuurd en ik al Dumpert taferelen zag gebeuren als ik met mijn telefoon ging fietsen heb ik niet zoveel foto’s.

We fietsen heel Central Park door en besluiten ook een uitstapje naar Harlem en The Bronx te maken. We fietsen door de hele wijk Harlem heen en een klein stukje The Bronx met het Yankee Station natuurlijk. Ineens beland je echt in een hele andere wereld dan Manhattan.

Vakantie in New York fotoverslag

Aan het eind van de middag leveren we onze fietsen weer in en nemen nog even een kijkje bij Grand Central Station, dit is echt fantastisch, wat een mooi station!

We nemen enigzins op tijd de trein weer terug naar Hoboken (we zaten daar vlakbij) en besluiten te gaan eten aan Washingtonstreet. Ik eet deze heerlijke salade.

Dinsdag 21 mei

Vakantie in New York fotoverslag

Tijd voor een nieuwe dag! We gaan met de trein naar het WTC waar we overstappen op de metro naar Brooklyn voor Dumbo. Maar eerst kijken we nog even bij de Oculus. Het meest dure station van de wereld en hij is echt prachtig.

Met de metro rijden we naar Dumbo waar je echt prachtig uitzicht hebt op de stad, de Brooklyn bridge en de Manhattan bridge. Echt een aanrader om hier heen te gaan.

Vanaf de Brooklyn kant lopen we de brug over weer Manhattan in. Wat een prachtig bouwwerk is dit zeg. Wel een van de hoogtepunten van de vakantie.

Vakantie in New York fotoverslag

Vanaf de Brooklyn Bridge lopen we zo Chinatown in, waar een hele wereld voor ons open gaat. Heel bijzonder om dat in zo een grote westerse stad te zien.

Ook eten we dumplings bij een heel populair zaakje (ze waren echt heerlijk). Ik weet zo snel niet de naam maar zal hem in het hoogtepunten artikel noemen. We struinen door de straten van Chinatown en Little Italy. De mannen nemen nog een voetmassage die niet bepaald pijnloos was (waardoor ik de slape lach kreeg) en aten cannoli’s in Little Italy.

Ik wilde altijd al eens een Bubble Tea proberen en in Chinatown zag je het overal. Ik ben er over uit, ik vond het niets.

Vakantie in New York fotoverslag

Aan de rand van Chinatown zit ook Glossier waar ik natuurlijk heen moest. Deze flagship store is echt een belevenis an sich, dus ga hier zeker heen als je in de buurt bent.

Aan het eind van de dag gaan we naar Top of the Rock voor een uitzicht over de stad in het licht en donker. Heel bijzonder weer.

Woensdag 22 mei

Vakantie in New York fotoverslag

Woensdag hebben we een rustig dagje, eigenlijk hebben we alle grote dingen nu wel gezien. Danny en Marcel gaan ’s ochtends vroeg naar het vliegveld om onze huurauto op te halen. In Nederland hadden we al een huurauto via SunnyCars geboekt en die konden we nu ophalen. We hebben een dikke Dodge minivan, super tof.

In de middag gingen we nog naar het American Museum of Natural History, je weet wel, dat museum van Night At The Museum. Het is een mega groot museum wat ook echt heel erg mooi is. Maar wij vonden het te groot, teveel en eigenlijk een beetje zonde van onze tijd. Ik weet het niet wat het was, maar wij zouden het niet meteen aanraden.

Na een museumbezoek krijg je honger, dus we gaan eindelijk naar de Shake Shack, hier wilde ik vet graag een keertje eten.

Vakantie in New York fotoverslag

Daarna liepen we weer rustig terug naar 33 Street waar onze trein stopt om terug naar New Jersey te gaan. En ineens zien we in een zijstraatje het Flat Iron gebouw, daar wilde ik ook nog heen!

Donderdag 23 mei

Donderdag zijn we de hele dag in Washington en daar komt later een apart artikel over. We gingen onder andere langs bij Trump en overleefde een tornado.

Vrijdag 24 mei

Vakantie in New York fotoverslag

Onze laatste dag New York is aangebroken. We hebben alles de hele vakantie met z’n zessen gedaan en nu splitst iedereen zich een beetje op en doet wat die wil doen. Zo gaan we onder andere nog naar de High Lane.

Het High Lane Park komt langs het nieuwe Hudsons Yards waar dit kunstwerk staat waar je ook op kunt. Heel tof om dit nieuwe plein met wolkenkrabbers te zien.

Ik wilde ook nog heel erg graag naar Roosevelt Island met de kabelbaan, dus we deden dat. We dachten dat het ontzettend duur zou zijn, maar je kunt er gewoon in met je metrokaart of dus los een kaartje van $ 3,00 kopen.

Vakantie in New York fotoverslag

Hoe indrukwekkend is de Ed Koch Queensboro Bridge vanaf hier?

Ik vond Roosevelt Island echt een aanrader. Het is er ontzettend rustig en vooral veel locals zijn hier, ik denk dat veel mensen niet weten hoe je er komt. Het heeft ook een prachtig park met een uitzichtpunt op de stad, zeker een aanrader om even heen te gaan.

Langzaamaan lopen we weer terug naar de trein op 33 Street. Ondertussen duiken Danny en ik nog wat winkels in op 5th Avenue. Ook doen we een biertje en een cocktail in de Trump Tower, zijn we daar ook nog eens geweest. Verbazingwekkend hadden ze daar de goedkoopste biertjes en cocktails van de hele vakantie.

Vakantie in New York fotoverslag

’s Avonds eten we weer in Hoboken en Kim en ik willen nog heel erg graag naar Carlo’s Bakery. Dit was echt de lekkerste brownie die ik ooit heb gegeten. Aanrader dus!

Zaterdag 25 mei

Het is alweer de laatste dag van onze vakantie. We blijven de hele ochtend bij het huisje en slapen wat uit. Dit was trouwens ons huis en wij huurden de onder verdieping.

Vakantie in New York fotoverslag

Corndogs als ontbijt, het kan allemaal hier in Amerika. We moeten rond 3 uur weer op de luchthaven zijn dus we doen rustig aan en gaan ’s middags nog naar een grote mall om te winkelen. Handig als je een auto hebt en daar de koffers in kunt dumpen.

Helaas, daar zijn we weer, tijd om terug naar Nederland te vliegen.

Home sweet home!

Dit was een kleine (ik herhaal kleine) selectie uit onze foto’s. We hebben nog veel meer gedaan, maar dan kan ik 10 artikels vullen met foto’s en verhalen, maar dit was het in grote lijnen. Er komt zeker nog een artikel met tips en aanraders van New York en Washington, dus wil je de exacte tentjes weten kom dan zeker terug! Dit was hem en ik wil weer terug.

Hi ik ben Aranka!

Mijn grootste passie is schrijven, reizen en fotograferen. Op deze blog komt die allemaal samen en schrijf ik graag over mijn reizen, recepten, reviews over verschillende producten en allerlei andere dingen. Sinds 2010 ben ik hier actief waardoor je een hele verzameling aan artikelen vindt! Ik zou zeggen, kijk lekker rond en laat je inspireren.