Search
Close this search box.

Recensie: E L James Grey

Recensie: E L James Grey

Volgens mij heb ik onder een steen geleefd, want vorige week vroeg mijn zusje ineens “heb je het nieuwe deel van 50 Shades al?”. Huh? Nieuw boek? Van 50 Shades? Volgens mij had ik iets gemist en inderdaad. Het vierde deel van het 50 Shades lag in de winkel. Niet een heel nieuw verhaal, maar wel het verhaal vanuit Christian zijn kant. Ik heb de andere drie boeken met veel plezier gelezen en moest dit deel dus ook lezen.

Recensie: E L James Grey

Ik twijfelde geen seconde en bestelde mijn boek online en lag de volgende dag al bij wijze van spreke onder de brievenbus. Helaas had ik hem net gemist toen ik boodschappen aan het halen was. Ik wilde het boek zo graag lezen dat ik zelfs naar een andere straat ben gelopen de pakketjes man weer aan te spreken of ik mijn pakketje nog mocht. Gelukkig kreeg ik hem daarna mee naar huis en was ik voor een paar avonden niet meer aanspreekbaar. Ik heb dit boek – en het is nog al een pil van 559 pagina’s – voor mijn doen ontzettend snel uitgelezen. Ik wilde meer en meer weten.

Recensie: E L James Grey

“Bekijk de wereld van Vijftig tinten grijs opnieuw, door de ogen van Christian Grey. In Christians eigen woorden, en door zijn gedachten, overpeinzingen en dromen, geeft E L James een verfrissend ander perspectief op de liefdesgeschiedenis die wereldwijd miljoenen lezers betoverde.Christian Grey lijkt een man van totale controle; zijn wereld is duidelijk, gedisciplineerd en volstrekt leeg tot de dag dat de jonge literatuurstudente Anastasia Steele zijn kantoor binnen valt. Hij probeert haar uit zijn hoofd te zetten, maar raakt meer en meer bevangen door gevoelens waar hij maar geen vat op krijgt. In tegenstelling tot andere vrouwen lijkt Ana dwars door zijn afstandelijke houding heen te kunnen kijken, voorbij zijn zakelijke successen en luxe levensstijl, recht in zijn gehavende ziel. Zal zijn samenzijn met Ana hem verlossen van de gruwelijke jeugdherinneringen die Christian elke nacht wakker houden? Of zullen zijn duistere seksuele verlangens, zijn dwangmatige behoefte tot controle en zijn zelfhaat deze jonge vrouw van hem wegdrijven en de broze hoop vernietigen die zij hem biedt?”

Recensie: E L James Grey

Inderdaad, het boek speelt zich weer helemaal opnieuw af, het is exact hetzelfde verhaal. Alleen dan verteld Christian het en niet Ana. Toen ik het boek nog niet had gelezen dacht ik dat ik het niet zo leuk zou vinden omdat ik het allemaal al weet. Maar ik was fout, heel erg fout. Vanaf de eerste pagina hing dit boek aan mijn lippen. Je weet het verhaal natuurlijk, maar nu hoor je het hele verhaal rondom Christian en dat is heel leuk en vermakelijk om te lezen.

Recensie: E L James Grey

Het boek leest ontzettend prettig en snel weg. Grey is echt een fijn boek om te lezen en je kan het boek ook maar moeilijk weg leggen. Ja, het is weer een erotisch boek, maar naar mijn idee is het een stuk minder dan in de voorgaande delen, misschien dacht James dat we wel verzadigd waren. Waar 50 Tinten Grijs tot in detail en pagina’s lang door ging over een seksscène is het in dit boek met één pagina wel afgedaan. Trouwens voor de duidelijkheid, dit boek is alleen het 50 Tinten Grijs deel, Donkerder en Vrij worden in dit boek niet behandeld. Ik verwacht eerlijk gezegd dat de andere delen ook nog wel verteld gaan worden vanuit Christian.

Recensie: E L James Grey

Als je het boek opent begint het met een tekst van James zelf. Je raad het al, het boek is geschreven omdat er zoveel behoefte was naar meer. Zelf had ik die behoefte niet, tenminste ik wilde wel weten hoe het verder zou gaan met Ana, Christian en kind, maar misschien krijg je dan een beetje het Shop-a-holic idee en denk dat dat niet goed bij deze reeks past. Een boek geschreven vanuit Christian vind ik dus een verrassende wending en was oprecht benieuwd. Omdat Christian me met zoveel vragen laat zitten.

Recensie: E L James Grey

Het boek begint al goed en het boek bestaat uit verschillende dagen in plaats van hoofdstukken. We weten vanuit andere delen dat Christian altijd nachtmerries heeft over zijn verleden en daar begint elke dag dan ook mee. Christian neemt je mee in zijn dromen, verlangens en wereld. Ik vond het heel fascinerend om te lezen en kon eigenlijk niet stoppen. Ik moet zeggen dat je vanaf het eind – rond pagina 450 – het meeste te weten komt. Lang niet alles, maar wel veel dingen worden je duidelijk. Ik vond het vooral leuk dat je beide verhalen nu samen kunt plakken, het gedrag van Christian kunt verklaren. Ook is het stiekem wel vermakelijk Christian in zijn gevecht met en tegen Ana te lezen.

Recensie: E L James Grey

Het boek gaat een stuk verder dan 50 Tinten Grijs omdat het natuurlijk vanuit Christian verteld wordt en dat vind ik echt een toevoeging, je komt zo nog meer te weten. Het einde is open en ik weet bijna wel zeker dat er een deel 5 en 6 gaat komen als dit deel succesvol is.

Ik vond het boek een schot in de roos en heb er echt van genoten. Ik vind het verhaal rondom die twee gewoon fascinerend en vind het heerlijk om te lezen. Heb je de andere boeken met plezier gelezen of de film alleen gezien en wil je meer weten, dan kan ik je dit boek écht aanraden. Twijfel je, ik kan je vertellen, ik vond het het echt waard om te lezen. Je beleeft hier echt een paar uur plezier aan, gegarandeerd!

Grey van E L James is te koop voor € 15,- als soft cover boek bij boekhandels en bol.com en € 6,98 in de aanbieding bij Bol.com als e-book.

Volg mij: Twitter – Instagram – Facebook – Youtube – Bloglovin’

Hi ik ben Aranka!

Mijn grootste passie is schrijven, reizen en fotograferen. Op deze blog komt die allemaal samen en schrijf ik graag over mijn reizen, recepten, reviews over verschillende producten en allerlei andere dingen. Sinds 2010 ben ik hier actief waardoor je een hele verzameling aan artikelen vindt! Ik zou zeggen, kijk lekker rond en laat je inspireren.