Zoek
Sluit dit zoekvak.

Lief dagboek en lezeressen week 18 en 19 – 2019

Leuk dat je weer meekijkt naar mijn dagboek! Dit keer een dagboek van twee weken omdat het me in Turkije niet lukte mijn dagboek aan te vullen, het internet was net voldoende voor Whatsapp, maar met de laptop vond hij het niet zo leuk. Dus hierbij de vakantiefoto’s en overige foto’s van deze week!

Woensdag

De koffer is ingepakt met mijn deel, nu moet alleen Nathalie nog haar deel er in doen.

Volgen jullie mij al op Instagram?

Lief dagboek en lezeressen week 18 en 19 – 2019

Met de laatste trein vertrekken we richting Schiphol. Aangezien we om half 3 vliegen kan dat prima.

Wow, we’re going to Antalya!

Donderdag

Lief dagboek en lezeressen week 18 en 19 – 2019

Donderdag komen we helemaal gebroken aan in het hotel. We hadden al een nacht doorgehaald, 4 uur gevlogen en bijna 3 uur in een bus gezeten. We besluiten dus niets te doen en naar de hammam te gaan om te relaxen. Heerlijke dagbesteding en we gaan lekker vroeg naar bed.

Vrijdag

Vrijdag is zwembad dag en we doen eigenlijk helemaal niets. ’s Avonds besluiten we met de Dolmus naar Alanya te gaan en daar wat rond te lopen en te eten.

Zaterdag

Lief dagboek en lezeressen week 18 en 19 – 2019

Zaterdag hetzelfde liedje, we liggen heerlijk aan het zwembad en gaan ’s avonds het dorpje Konakli in en eten daar een pizza (die behoorlijk tegen viel).

Zondag

Zondag is het niet echt lekker weer dus we besluiten naar Alanya te gaan om te winkelen en misschien een boottocht te doen.

Lief dagboek en lezeressen week 18 en 19 – 2019

Fuse Tea in alle smaken, zo lekker hier! Mag alsjeblieft de watermeloen smaak ook naar Nederland komen? Alvast bedankt.

In de haven boeken we ter plekke een boottochtje (veel goedkoper).

We varen langs de kustlijn van Alanya en zien het oude kasteel op de berg liggen, leuk om te zien vanaf het water.

Lief dagboek en lezeressen week 18 en 19 – 2019

Alleen het boottochtje was niet echt heel erg geslaagd. Het waaide enorm hard waardoor het erg onrustig op zee was. Iedereen hield zich angstvallig stil en vast. Ach, we zijn in ieder geval goed door elkaar geschud.

’s Avonds gaan we weer uit eten bij Picasso Port (zeker een aanrader als je in Alanya bent). Zulk lekker eten hier!

Maandag

Lief dagboek en lezeressen week 18 en 19 – 2019

Maandag hebben we weer een dagje in het hotel om lekker in de zon te liggen en te niksen. De chefkok had flink werk gemaakt van het dessert buffet.

Dinsdag

Dinsdag hadden we een excursie geboekt. Een jeepsafari door de bergen rondom Alanya. We keken bij mensen thuis, hadden prachtig uitzicht en bezochten een moskee.

Lief dagboek en lezeressen week 18 en 19 – 2019

Daarna gingen we door naar de Dimçai rivier die echt helder blauw is. Natuurlijk moeten we er met de jeep ook nog even doorheen.

Daarna naar de Dim grotten.

En als laatst eten we gezellig aan de Dimçai rivier een hapje op deze super leuke vlonders. In de zomer is het hier een groot zwemparadijs, maar daar was het nu nog te koud voor.

Woensdag

Lief dagboek en lezeressen week 18 en 19 – 2019

Het wordt een beetje eentonig hè, maar weer een zwembad dagje.

’s Avonds gaan we nog naar Alanya om de laatste dag te vieren en we willen nog graag met de kabelbaan naar boven voor het kasteel. Je hebt hier echt een prachtig uitzicht, zeker een aanrader!

Super leuk en schattige straatjes zijn hier boven!

Uitzicht op Alanya.

De haven.

De laatste dag nemen we het er lekker van en genieten van het eten, de cocktails en het leuke sfeertje.

Donderdag

Lief dagboek en lezeressen week 18 en 19 – 2019

Tijd om weer naar huis te gaan! Doei Turkije, ik hoop tot snel want ik vind dit echt een heerlijk land om lekker te relaxen.

Doei!

Vrijdag

Lief dagboek en lezeressen week 18 en 19 – 2019

Vrijdag moet ik best wel een beetje bijkomen van weer een hele nacht wakker dus doe rustig aan. Ik zie dat de vogeltjes uit ons nestkastje gevlogen zijn, super schattig. Dus overal in de tuin zaten kleine pimpelmeesjes die nog niet zo goed konden vliegen.

Boodschappen moeten natuurlijk ook weer gedaan worden.

Zaterdag

Lief dagboek en lezeressen week 18 en 19 – 2019

Zaterdag ga ik zoals gewoonlijk met mijn moeder even naar de stad en de markt.

Bij de Hudson’s Bay koop ik dit super leuke setje van ICHI. Het is dit shirt met een leuke open rug en deze leuke joggingbroek met streep.

’s Avonds ga ik nog even lekker spontaan met een vriendinnetje stappen, Zero Heroo’s!

Zondag

Lief dagboek en lezeressen week 18 en 19 – 2019

Zondag is het moederdag en zie ik ongeveer de hele familie. Eerst naar mijn ouders, met mijn ouders mee naar opa en oma en ’s avonds naar de ouders van Danny, druk programma. In dit geval is het wel handig als je hele familie in Zwolle woont.

En dat was hem weer voor deze (en vorige week). Aankomende week is het denk ik weer een gebroken week vanwege de volgende vakantie die op de planning staat. Dus tot na New York!

Hi ik ben Aranka!

Mijn grootste passie is schrijven, reizen en fotograferen. Op deze blog komt die allemaal samen en schrijf ik graag over mijn reizen, recepten, reviews over verschillende producten en allerlei andere dingen. Sinds 2010 ben ik hier actief waardoor je een hele verzameling aan artikelen vindt! Ik zou zeggen, kijk lekker rond en laat je inspireren.