Gezonde lunch voor op je werk inspiratie

Gezonde lunch werk

Jullie weten dat ik sinds een half jaar meer mijn best doe op gezond leven en sinds ik werk wil ik dat graag voortzetten. Alleen ik vond het best nog wel moeilijk om gezonde keuzes te maken op het werk. Wij hebben een kantine waarbij je allemaal lekkere (maar gelukkig ook gezonde) dingen kunt kiezen. Voor mijzelf en jullie heb ik een handig en gezond overzicht voor lunch op je werk!

Volkoren boterhammen

Ik denk dat de meeste Nederlanders (en ik zelf ook) het liefst lunchen met gewoon brood. Sommige mensen ontwijken brood fanatiek, maar ik eet gewoon iedere dag mijn sneetjes brood. Als lunch neem ik vaak twee volkoren boterhammen (deze vullen het meest) met gezond beleg zoals smeerkaas, 30+ kaas, kipfilet, rookvlees en dergelijke. Om meer volume te creeeren vul ik mijn broodjes aan met komkommer, tomaat, avocado of cottage cheese!

Volgen jullie mij al op Instagram?

Salade

Ik denk dat dit een makkelijke en voor de hand liggende optie is, maar wel heel lekker. Maak zelf de avond van te voren een lekkere salade en bewaar deze in een lunchbox die je gemakkelijk mee kunt nemen. Je kunt eindeloos variëren met de inhoud. Het is gezond en vult ook nog eens goed met de juiste vulling. Kies voor sla, tomaat, komkommer, olijven, ei, kipfilet, tonijn, avocado, appel en ga zo maar door.

Yoghurt of kwark

Zelf ben ik gek op een grote bak magere yoghurt of kwark. Tegenwoordig heb je van die handige bakjes waar je apart de yoghurt of kwark in kan doen en bovenop het fruit of muesli, zo wordt het ook niet zacht. Wij hebben op het werk een koelkast waar ik mijn lunch in kan zetten zodat het koel blijft. Ik neem vaak een beker kwark met muesli en vers fruit mee, heerlijk en vult goed!

Goed gevulde omelet

Wat dacht je van een omelet mee naar het werk? Gebruik drie eitjes en allemaal groente zoals paprika, champignons, spinazie en een uitje. Maak hem eventueel af met het ham, kaas of kip. Laat hem afkoelen en snijd hem in stukjes voor in een bakje. Warm hem op het werk even op of eet hem gewoon koud op.

Gezonde havermout mug cake met blauwe bessen

Havermout mugcake

Misschien niet voor iedereen weggelegd, maar wil je jezelf trakteren op iets lekkers, maak dan een havermout mug cake. Je hoeft alleen maar een banaan, havermout, ei en fruit mee te nemen. Je maakt er een papje van doet het in een beker en 2 tot 3 minuten in de magnetron. Hier vind je het recept. Wedden dat je collega’s jaloers zijn?

Restjes van vorige dag

Heb je van het eten van de dag daarvoor nog wat over? Bewaar het is een doosje en eet het de volgende dag weer op. Ideaal om te doen met een salade, rijstgerecht of iets dergelijks. Vaak zijn gerechten zoals quinoa of couscous ook lekker om koud op te eten.

Soep

Vaak kun je als je een kantine hebt wel kiezen voor een kopje soep, dit bevat meestal niet zoveel calorieën. Maar je zou zelf ook soep kunnen maken en dit meenemen in een goed bakje. Kies voor een goed gevulde soep met groentes. Je kunt soep trouwens ook invriezen en het in het weekend maken en kleine bakjes invriezen voor het werk, ideaal. Even in de magnetron en klaar!

Wraps

Maak van te voren thuis even je wraps klaar en pak ze in! Wat dacht je van wraps met zalm, kipfilet en allemaal lekkere groentes en sla? Jummie! Lastig mee te nemen? Rol ze in aluminium folie of snij ze door en stop ze in je broodtrommel.

Wat nemen jullie als lunch mee naar je werk? Of heb je zelf nog lekkere gezonde lunch tips voor op het werk?

Dit vind je misschien ook leuk

1 reactie

  • Reply
    Willemijn
    21 september 2019 at 09:13

    Bij mij vallen helaas al een hoop opties weg, aangezien we geen magnetron hebben.. wat ook kan is een wrap vullen met salade en deze meenemen.

  • Laat een reactie achter