Zoek
Sluit dit zoekvak.

De Thierry Mugler Source

 photo Source_zpsd1f9a068.png

De Source van Thierry Mugler is niet helemaal nieuw. De oude variant met twee navul buizen hebben jullie vast allemaal wel eens zien staan bij een parfumerie. Ik wist eerst in het begin niet zo goed wat hier de bedoeling van was, de Source. Maar het is me nu helemaal duidelijk. Je koopt een navulbaar flesje parfum en kunt hem hierin weer bijvullen. Goedkoper, beter voor het milieu en gewoon heel erg slim!

 photo Source1_zpsde661463.png

Gecreëerd voor de lancering van Angel in 1992 als een gebruiksvriendelijk en ecovriendelijk design object, is de Source een sleutelbegrip binnen Thierry Mugler Parfums, wat de betrokkenheid bij duurzame ontwikkeling van de Clarins Fragrance Group bevestigd. Nu, 20 jaar na de lancering van de eerste Source en in lijn met het groeiende aantal loyale klanten van het economische en ecologische ritueel van het navulconcept lanceert Thierry Mugler de Quadruple Source. Een bijzondere mix van geavanceerde technologie en research vanuit Thierry Mugler, in combinatie met een visie van betrokkenheid bij de toekomst van onze planeet, deze “nieuwe source” biedt de mogelijkheid voor het navullen van de vier grootste damesparfums: Angel eau de parfum en eau de toilette, Alien eau de parfum en Womanity eau de parfum.

“De Quadruple Source is een innovatie die verder gaat dan alleen maar een nuttige vooruitgang voor producten die het milieu respecteren. Het impliceert blijvende gedragsveranderingen door Thierry Mugler’s belangrijke en innovatie stappen in ecoverantwoordelijkheid.” Aldus Joël Palix, President Clarins Fragrance Group

 photo Source3_zps1d7711f9.png

Met een recyclebare massa van 85% biedt de Quadruple Source een vooruitgangsmarge voor de toekomst. Resultaten van de vergelijkende milieu-evaluatie voor de Quadruple Source in vergelijking met de Dual Source zijn verhelderend en overtuigend. Om dezelfde hoeveelheid parfum te verspreiden over vijf jaar zijn de milieuvoordelen die de Quadruple Source gedurende de gehele levenscyclus biedt als volgt:

– Kooldioxide-uitstoot wordt verminderd met 19 kg per Source, wat neerkomt op 78 ton koolstofdioxide equivalent (CDE) dat wereldwijd wordt bezuinigd in vergelijking met de Dual Source: dit is gelijk aan de uitstoot van koolstofdioxide van tien Europeanen gedurende een heel jaar!
– In termen van energie die nodig is voor elke stap in de levenscyclus van de Source, met de containers en bijbehorende verpakking, verbruikt de nieuwe Source 97.2 KWh minder, of bespaart 378 MWh wereldwijd: dit is gelijk aan verlichting voor 1300 Franse huishoudens.
– Er is ook een besparing van 3 kg materiaal per Source en 11 ton wereldwijd, wat gelijk is aan afval van 20 Europeanen per jaar!
– Door de verkoop van Angel en Alien Source containers heeft de Dual Source al een besparing opgeleverd van bijna 2.300.000 flacons en verpakkingen in 2010 en 2011!
– In een jaar tijd zal de Quadruple Source de productie van bijna 1.350.000 flacons voorkomen (EVEA evaluatie). Dit komt overeen met een vermindering van 383 ton afval, wat de hoeveelheid geproduceerd afval is van 750 Europeanen per jaar!
– Binnen vijf jaar zullen consumenten hun flacon negen keer navullen.5 Voor elke gekochte navulbare flacon zullen negen flacons bespaard worden in een periode van vijf jaar!

Genoeg voordelen dus om je parfum na te vullen, in plaats van een nieuw flesje te kopen dus. Ik ben zeer enthousiast over dit concept en vind het bijna belachelijk dat alleen Thierry Mugler dit heeft. Als alle merken dit zouden hebben is het toch veel beter voor het milieu en je portemonnee?

 photo Source2_zps42140076.png

 photo Source4_zpsf7049168.png

Natuurlijk mocht ik ook een flesje vullen. Ik kreeg een 30 ml flesje Alien en mocht deze vullen. In de winkel doet een verkoopster dit voor jou en dat is heel makkelijk! Het stroomt voorzichtig het flesje in en als hij vol is haal je hem er weer onder vandaan, het is een beetje het frisdranken idee. Je kan zelf kiezen hoe een grote lege flacon je kiest om te vullen.

 photo Source5_zpsc18f1524.png

Natuurlijk zijn de verpakkingen ook helemaal milieu en recylce vriendelijk. Ook zitten er geen onnodige papiertjes bij gedrukt met teksten. Alles is bedrukt op de verpakking wat je moet weten. Thierry Mugler is dus heel erg bezig met het besparen van materialen en dat vind ik zelf heel erg goed.

 photo Source6_zps1cb359ca.png

De nieuwe Source van Thierry Mugler druppelt nu binnen bij alle parfumeriën die Thierry Mugler verkopen. Denk de volgende keer nog eens aan het milieu als je een Thierry Mugler parfum koopt en kies dan voor de navulbare! Met het navullen van een Thierry Mugler flacon bespaar je namelijk meer dan een derde (35-40%) op de prijs van een origineel flacon.

Hi ik ben Aranka!

Mijn grootste passie is schrijven, reizen en fotograferen. Op deze blog komt die allemaal samen en schrijf ik graag over mijn reizen, recepten, reviews over verschillende producten en allerlei andere dingen. Sinds 2010 ben ik hier actief waardoor je een hele verzameling aan artikelen vindt! Ik zou zeggen, kijk lekker rond en laat je inspireren.

20 reacties

  1. Super handig en bespaart zeker. Het is zonde van je geld om een nieuw gevuld flacon te kopen, terwijl je dit na kan vallen :). Een goed concept van Thierry Mugler

  2. En is hij dan dadelijk goedkoper om dat je een navulbaar flesje hebt? Of pas wanneer je hem laat bijvullen de 2e maal? Dit vraag ik me al even af…

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *