Zoek
Sluit dit zoekvak.

Afvallen met Herbalife #3

 photo Herbalife5copy_zps082ba24c.png

Zo, er is weer een week voorbij en het gaat lekker met afvallen! Ik pak lekker de fiets in plaats van de bus of scooter en het mindere en gezondere eten gaat me prima af. In totaal ben ik al 2,5 kilo vet kwijt en 2 kilo in gewicht. Dit is natuurlijk wat minder omdat ik er spieren voor terug krijg. Ik kan het nog niet echt aan mijn omvang merken maar ik ben heel blij met het resultaat!

Het nieuwe eten is wel een beetje wennen, maar het is echt heel erg makkelijk te doen. Wat ook fijn is dat ik geen behoefte heb om meer te eten. Ik was eerst een veelvraat die echt alles at wat los en vast zat. Als het maar een lekkere bite had en het gewoon lekker was. Nu heb ik ’s ochtends mijn ontbijt van een shake, die ik meng met Optimel. Tussendoor een Herbalife reepje, stuk fruit of een lekkere cracker met kaas en komkommer of Slankie smeerkaas. Tussen de middag eet ik een bakje kwark met een maaltijd reep als muesli en tussendoor weer een stukje fruit, reep of cracker. Het is maar net waar ik zin in heb.

Het avond eten mag ik vrij besteden dus dat doe ik ook lekker. Ik eet gewoon met de rest van het gezin mee en bij mijn vriend thuis pas ik me ook gewoon aan wat er op tafel staat. Alleen geen suiker meer in de yoghurt of thee en geen vette sausjes meer.

Deze week ben ik iets meer dan een kilo kwijt en heb me echt niet streng gehouden aan mijn dieet, ik ben lekker uit eten geweest, heb gebarbecued, twee gebakjes gehad en in het weekend nootjes. En toch zeker meer dan een kilo kwijt. Je hoeft dus echt niet alles te laten staan, alleen neem het wel gematigd.

Ik vind het tot nu toe echt ontzettend makkelijk uit te houden en helemaal niet vervelend om te doen. Door de weeks ben ik toch druk en leef ik prima op shakes, reepjes, crackers en fruit. In het weekend zondig ik een beetje en doe lekker met de rest mee, alleen dan natuurlijk wel met mate. Want het is gewoon weekend toch :)? Ik ga mezelf niet alles onthouden. Brood eet ik ook af en toe, gewoon omdat het lekker is en ik echt gek ben op brood. Maar dan wel een lekker bolletje of een sneetje brood bij mijn vriend.

En het gezonde eten vind ik ook helemaal niet verkeerd. Dit is mijn favoriete zelfgemaakte salade. IJsbergsla, paprika, komkommer, bbq aardappeltjes, een eitje en yoghurt dressing!

Hoe staat het er voor. Ik ben al 2 kilo in twee weken kwijt, 2,5 kilo aan vet en heb al lekker meer spiermassa! Nog 10 weken te gaan en hopelijk haal ik mijn streef gewicht van 75 kilo!

Hi ik ben Aranka!

Mijn grootste passie is schrijven, reizen en fotograferen. Op deze blog komt die allemaal samen en schrijf ik graag over mijn reizen, recepten, reviews over verschillende producten en allerlei andere dingen. Sinds 2010 ben ik hier actief waardoor je een hele verzameling aan artikelen vindt! Ik zou zeggen, kijk lekker rond en laat je inspireren.

29 reacties

  1. Goed !! Ga zo door, wat is je begin gewicht eigenlijk? Want je wilde 15 kg afvallen in 3 maanden toch? Dan zou je begin gewicht 90kg zijn maar je lijkt wel een stuk slanker dan dat, ik zou je 80 schatten ofzo maar misschien ben je heel lang. Xx

  2. Super goed van je dat je zo bezig bent. In kleine stapjes kom je er zeker wel! Het fijne lijkt me hieraan wel dat je alsnog gewone dingen kunt blijven eten. Ideaal.

  3. Ohh klinkt supergoed, ben blij dat je zo gemotiveerd bent! En wat goed al zeg deze resultaten, zet ‘m op! Ik blijf je volgen :)

  4. Wat goed van je! Alle beetjes helpen! En hoe langzamer hoe beter zeggen ze vaak, want des te minder snel komt het er ook weer aan. Ik ben bezig met weight watchers en de eerste week ging me goed af, maar nu kak ik helaas een beetje in. Het stimuleert echt enorm om jouw verhaal te lezen!

  5. Volgens mij krijg je niet zo snel spieren van iets vaker de fiets nemen. Ik denk eerder dat je wat minder kwijt bent doordat je je in het weekend niet helemaal aan je dieet houdt.

    Je salade ziet er erg lekker uit!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *