Zoek
Sluit dit zoekvak.

Afval update: lekker veel bewegen!

Afval update: lekker veel bewegen!

Het gaat goed met me, ik heb de motivatie weer gevonden om gezond te eten en te sporten. Ik ben twee weken geleden begonnen met hardlopen en doe dat nu drie keer per week. En omdat ik me in het zweet werk voor een betere conditie en shape is het een stuk leuker om dan ook gezond te eten. Ik liep deze twee dus drie keer hard, wandelde heel wat kilometers op Texel en at redelijk gezond.

Afval update: lekker veel bewegen!

Gezond eten, hoe moest dat ook al weer? Ik vond het best wel lastig om weer te beginnen dus pakte maar meteen mijn Weight Watchers app er weer bij. Ik zie altijd al dit fitgirls avocado eten dus besloot een lekker broodje met kalkoenfilet, avocado en ei te maken. Helaas was dat niet zo een goed idee vanwege de punten die in een avocado zitten maar ik denk dat dit veel beter is dan een saucijzenbroodje. Overdag probeer ik dus zo gezond mogelijk te leven en te eten en dat gaat me goed af. Natuurlijk heb ik wel van het lekkere weer genoten met een hapje en een drankje en op Texel moest ik natuurlijk wel verse vis eten, maar voor de rest heb ik het heel netjes gedaan! Ik was dan ook echt razend benieuwd of er qua gewicht wat vanaf zal zijn.

Afval update: lekker veel bewegen!

Het hardlopen vind ik leuk, maar ik had een broek die me enorm afzakte dus ik was opzoek naar nieuwe kleding. Ik het Lidl foldertje zag ik leuke sportkleding staan voor maar weinig geld dus nam die mee! Ben er heel blij mee, leuke items! Ik wil er niet al te veel geld aan uitgeven want ik ken mezelf, na een tijdje vind ik het niets meer aan. Maar hopelijk hou ik het een hele tijd vol! Goed, laten we naar de cijfertjes gaan kijken!

BEGIN 2017

  • Gewicht: 88,2 kg
  • Buikomvang: 101 cm
  • Beenomvang: 61 cm
  • Armomvang: 31 cm

EEN MAAND GELEDEN

  • Gewicht: 89,2 kg
  • Buikomvang: 104 cm
  • Beenomvang: 61 cm
  • Armomvang: 32 cm

DEZE WEEK

  • Gewicht: 89,1 kg
  • Buikomvang: 100 cm
  • Beenomvang: 61 cm
  • Armomvang: 31 cm

Gek genoeg is er eigenlijk niets qua gewicht vanaf, maar mijn buik heeft wel aanzienlijk minder centimeters en dat merk ik ook mijn riem. Heel gek dat dat wel minder is geworden en er iets van gewicht af is, zal het dan toch de spieren zijn? En ook heb ik het idee dat de opgezette klieren extra vocht vasthouden, maar misschien zit dat wel tussen mijn oren. We gaan gewoon door en hopelijk volgende week weer vooruitstrevende resultaten!

Volg mij: Twitter – Instagram – Facebook – Youtube – Bloglovin’

Hi ik ben Aranka!

Mijn grootste passie is schrijven, reizen en fotograferen. Op deze blog komt die allemaal samen en schrijf ik graag over mijn reizen, recepten, reviews over verschillende producten en allerlei andere dingen. Sinds 2010 ben ik hier actief waardoor je een hele verzameling aan artikelen vindt! Ik zou zeggen, kijk lekker rond en laat je inspireren.

23 reacties

  1. Buikomvang heeft heel erg veel met je eten te maken. Ga je gezonder eten dan zal je dat als eerste aan je buikomvang zien.

  2. Ja, ik denk dat dat de spieren zijn! Juist goed want op termijn gaan die blijven calorieën verbruiken en zal je het zeker ook op de weegschaal zien. Goed bezig!

  3. super!!! en wegen zou je eigenlijk mee moeten stoppen maar alleen meten :D door sporten word je zwaarder dus wegen is zinloos. en wat een gaaf setje voor dat geld :D

  4. Die bovenste foto, je straalt! Ik denk dat iets doen wat je leuk vind zeker meer helpt dan dingen niet mogen. Zo heb ik ook heel lang naar de juiste sport gezocht. En eens met wat andere schrijven, hoe je eruitziet is belangrijker dan die weegschaal. Dat de buikomvang minder wordt, is echt top. Go girl!

  5. Zo goed bezig! Houden zo! En vis en avocado zijn hartstikke gezond, onverzadigde vetzuren zijn helemaal niet erg om binnen te krijgen. Kijkt Weight Watcher alleen naar calorieën, of ook naar voedingswaarde? Want ik eet liever een banaan met 160 kcal dan een paaseitje met 40 kcal… Enfin, houden zo Aranka!

  6. Goed bezig hoor Aranka! Er zijn behoorlijk wat centimeters van je buikomvang af! Staar je niet blind op de kilo’s, de centimeters maken uiteindelijk in looks natuurlijk het meeste verschil!

  7. Ik las net jouw item in &C, ik dacht waar heeft ze het over en ben naar de website gekomen om nog eens naar jouw foto te kijken. Maar zoals ik al dacht, niks raars te zien, mensen zijn gek. Jij bent prima zoals je bent!!!

  8. Het kan dat je meer spiermassa aanmaakt…..
    Een dat je minder vet massa hebt…
    Dus ook niet afvalt…
    Maar spiermassa is beter als vet massa.
    Ik doe de opleiding voedingsleer mocht je advies willen of een meeting willen…
    Laat het maar weten…
    Succes!

  9. Super dat jij zo eerlijk bent over je gewicht! Het gaat niet om hoe zwaar je nu bent waarschijnlijk bouw je juist spier op! Het gaat er nu vooral om dat jij lekker in je vel zit en verschil kunt zien straks!

  10. Aranka staar je niet blind op weight watchers. Volgens mij is dat een Dieet dat niet vol te houden is en gooi die weegschaal weg! Het gaat er uiteindelijk om hoe je voelt. Ga gewoon opzoek naar makkelijke en gezonde recepten die je ook lekker vindt. Op Chicks loves food staan veel van makkelijke en gezonde recepten. Als je het echt het roer om wilt gooien, probeer dan ook eens een maand zo min mogelijk producten met toegevoegde suikers te eten. Als je eenmaal bent afgekickt van de suiker kun je daarna gerust weer eens wat lekkers eten maar dan zal je geen vreetbuien meer hebben. Je lichaam heeft daar dan namelijk geen behoefte meer aan. Super goed trouwens dat je bent begonnen met sporten! Bouw het hardlopen wel langzaam op anders heb je kans op blessures en zorg voor de juiste schoenen. (Ik zelf was helaas vorig jaar niet zo verstandig en heb een halfjaar last van een blessure gehad). Verder vind ik het knap dat je ondanks alle tegenslagen toch weer doorzet en weer gaat voor een gezondere levensstijl.

  11. Goed bezig! Ik ben ook bezig met een iets gezonderen levensstijl te krijgen, maar gaat allemaal nog niet makkelijk..

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *