Zoeken
Sluit dit zoekvak.

Afval update: ik zit ik een lekkere flow

Afval update: ik zit ik een lekkere flow

Vorige week stond er geen afval update online, niet omdat het een slechte week was, maar omdat ik door het mooie weer gewoon geen motivatie kon opbrengen om in een snikhete kamer achter mijn pc te kruipen. Maar het is nu weer een stuk koeler op mijn kantoor, mijn maandelijkse periode is weer voorbij, we zijn best wel wat gezellige avonden en dagen verder en heb heel wat kilometers in de benen zitten voor mijn doen.

Eigenlijk heb ik in deze update vrij weinig te vertellen. Het gaat gewoon kabbelend door, ik heb wellicht iets te veel genoten van barbecue’s en ja ik weet dat dat slecht is en ik weet wat ik beter wel en niet kan eten, maar op dat moment wil en kan ik de verleiding gewoon niet weerstaan en alles met mate is prima toch, voor een keer? En als we lekker gingen relaxen aan de plas was een bakje druiven net zo lekker als een zak chips of misschien nog wel lekkerder!

Het hardlopen gaat goed, maar ik merk dat de motivatie wel minder word. Ik ben ongeduldig en het resultaat dat ik boek is minimaal, maar misschien wil ik ook gewoon te snel. Ik loop drie keer per week hard en dat is vaak een rondje van 2,5 kilometer. Ik kan dat rondje zeker nog niet aan één stuk doorlopen maar de interval gaat wel steeds beter en kan het steeds beter volhouden. Maar die schenen gooien wel echt roet in het eten nog, het is al stukken minder met mijn nieuwe hardloop schoenen die ik me heb laten aanmeten, maar de pijn blijft. Dat motiveert me niet elke keer net even een stapje verder te gaan en dat vind ik soms lastig, ik ben namelijk iemand die al vrij snel opgeeft en dat werkt niet echt mee.

Ik heb nu trouwens ook een Fitbit Alta HR en dat is wel even confronterend hoor, ik maak eigenlijk bizar weinig stappen op een dag als ik thuis aan het werk ben en moet dan echt een hele grote inhaalslag maken om aan mijn stappen te komen. En grappig, als ik dan aan het werk ben bij de Albert Heijn haal ik makkelijk mijn stappen omdat ik natuurlijk alleen maar loop, dat zal straks wel even wennen worden. Ook geregistreerd het bandje mijn hartslag en weet hij te vertellen dat ik een hele slechte conditie heb, thanks mate!

Maar voor de rest gaat het goed! Ik heb me afgelopen week iets meer laten gaan omdat ik echt even in een dip zat. Alle stress wat vooraf kwam met de keuze om te stoppen met werken bij de Albert Heijn werd me even te veel en zocht mijn troost in het eten. Gelukkig ben ik daar wel van terug gekomen en nu eet ik gewoon weer ‘gezond’. Laten we naar de resultaten gaan kijken!

BEGIN 2017

  • Gewicht: 88,2 kg
  • Buikomvang: 101 cm
  • Beenomvang: 61 cm
  • Armomvang: 31 cm

TWEE WEKEN GELEDEN

  • Gewicht: 89,1 kg
  • Buikomvang: 100 cm
  • Beenomvang: 61 cm
  • Armomvang: 31 cm

DEZE WEEK

  • Gewicht: 88,9 kg
  • Buikomvang: 100 cm
  • Beenomvang: 61 cm
  • Armomvang: 31 cm

Niet echt vorderingen deze week, maar eerlijk gezegd had ik ook niet anders verwacht, het gaat lekker en ik ben bewuster bezig, dat het niet meteen in de cijfers loop vind ik prima. Ik merk dat ik daar steeds minder waarde aan begin te hechten, ik voel me goed zoals ik ben en als er wat vanaf is, is dat fijn. Wil trouwens niet zeggen dat er wat bij moet, want dat is zeker niet de bedoeling. Ik hoop deze week weer drie keer te kunnen hardlopen en dat dat beter gaat en ik misschien een groter rondje durf te maken en kijken hoe dat gaat. Tot volgende week!

Volg mij: Twitter – Instagram – Facebook – Youtube – Bloglovin’

Hi ik ben Aranka!

Mijn grootste passie is schrijven, reizen en fotograferen. Op deze blog komt die allemaal samen en schrijf ik graag over mijn reizen, recepten, reviews over verschillende producten en allerlei andere dingen. Sinds 2010 ben ik hier actief waardoor je een hele verzameling aan artikelen vindt! Ik zou zeggen, kijk lekker rond en laat je inspireren.

15 reacties

  1. Geniet jij van de prachtige dagen en heerlijk eten want tenslotte is het voorjaar en de Zomer zo gezellig om met z’n allen te kunnen barbecuen ;-)
    Ik vindt dat jij het goed had gedaan.

    Fijn weekend of werkse Xoxo

  2. Het zijn maar getallen ! Je moet trots zijn op het feit dat je er bewust mee bezig bent en lekker op je eigen tempo aan het sporten bent. De rest komt wel !

  3. Ik kan me goed voorstellen dat dit niet is wat je wilt horen, maar als je schenen pijn doen zal je toch echt een tijdje rust moeten gaan nemen zodat het kan herstellen. Zoek maar eens op shin splints. Het heeft niet alleen met goeie schoenen te maken, ook met je looptechniek. Kijk eens of je een lesje mee kan doen met een hardloopgroep, zij kunnen je ook een hoop tips geven over techniek.
    En verder ben je toch hartstikke op de goeie weg! Je begint een balans te vinden tussen kunnen genieten en gezonde keuzes maken. En dat afvallen zal misschien niet zo snel gaan als je zou willen, belangrijker is dat je een eetpatroon vindt waar jij je goed bij voelt en wat vol te houden is.

  4. Eerlijk is eerlijk: hardlopen met jouw lengte en gewicht pakt niet altijd goed uit. Blessures aan schenen, enkels en knieen ontstaan makkelijk. Spreek inmiddels uit eigen ervaring: we hebben dezelfde afmetingen bijna. Ik ben inmiddels overgestapt op zumba. Aanrader! Je verbrandt ontzettend veel calorieën in zo’n uurtje, minder blessuregevoelig, je traint je conditie en praktisch alle spieren in je lichaam. Wellicht ook wat voor jou? Oh drie keer per week met scheenpijn lopen..krijg het al spaans benauwd bij de gedachte. Ik eet overigens max. 1200 kcal per dag icm 4x per week zumba. Na 2 weken al resultaat zichtbaar!

  5. Een iets minder vervelend verhaal dan hierboven: Ik had in het begin ook ontzettende pijn in mn schenen in het begin (de eerste maand/anderhalve maand denk ik), maar nu is het compleet opgehouden :) Het hoeft dus niet allemaal tot drama te leiden.

    1. Ik heb precies hetzelfde gehad. Toen ik ben begonnen met hardlopen had ik ook steeds last van mn schenen. Ik ben (heel eigenwijs misschien) door blijven rennen en na een paar weken totaal geen last meer gelukkig.
      Ik zat echt helemaal in de hardloop flow en baalde van de pijnen omdat ik bang was dat hardlopen niet was weg gelegd voor mij. Gelukkig bleek dit dus tijdelijk.

  6. Ook ik doe aan zumba. Ik heb thuis een Wii en dat spelletje heb ik ook. Maar ik doe zumba 2 x per week op de sportschool, 1x per week cx worx, 2 x per week yoga , 2 x per week pilates, zwemmen en op het werk loop ik ook veel. Verder loop ik iedere avond na het eten een half uur buiten . Dan zie je ook wat van de natuur en het kost niets. Probeer zumba te doen is minder belastend voor je gewicht en je vergeet dat je calorieën aan het verbranden bent, want je hebt er plezier in en het is ontzettend leuk. En ga na het eten lekker een half uur wandelen. Je zal zien dat dat veel beter voor je gewrichten , schenen en je gewicht is. Als je wat minder weegt straks dan kan je het hardlopen beter rustig opbouwen dan in 1 keer zo snel te gaan en dat je enkel verzwikt raakt. Succes je kan het

  7. Hoe bouw je je intervallen op? Gebruik je hier een schema voor? (misschien heb je het ooit genoemd, dat ben ik het gewoon vergeten). Ing, wat ik zelf heel handig vond was om hard lopen op te bouwen met Evie. Dit is een belgisch programma wat je hardloop intervallen geeft om in 10 weken de 5km te kunnen lopen. Of als je langzamer loopt, 30minuten achter elkaar te kunnen lopen. Als Evie tegen mij zei dat ze fier op me was, deed dat me wel een hoop goed. Op die manier blijf je misschien wat meer vooruitgang zien, omdat je toch elke keer een nieuwe les met nieuwe muziek kunt doen. (ook als je de ene les niet kon volhouden, gewoon doorgaan naar de volgende). Succes!
    Enne, die comment van de mevrouw hierboven die maar 1200 calorien per dag at, doe dat asjeblieft niet met jou lengte, veelste weinig. Dat doet je lichaam op de lange termijn meer kwaad dan goed. Slow and steady is beter!

  8. gewoon rustig opbouwen meis, en niet klote opvatten dit maar je moet wel een beetje gewicht mee rennen om het zo maar te zeggen en dat vergt een hoop van een lichaam (zeker wat net pfeifer heeft gehad) en intervallen moet je ook opbouwen. ben wel blij te horen dat je je gewoon goed voelt want ik vind dat belangrijker dan het hele hardlopen en afvallen!!

  9. Dat gaat prima toch? Ik heb zelf ook een Fitbit en met mijn kantoorbaan is het echt drama. Soms heb ik na een werkdag pas 2.000 stappen gezet…. aan de bak dus! Als hardlopen qua blessures niet lukt zou je misschien nog groepslessen kunnen volgen zoals Zumba of bijv body attack? Je verbrandt wel een hoop calorieën maar doet niet constant het zelfde.

  10. 1200 calorieën is veel te weinig om af te vallen. Beter is om 1500 calorieën te nemen per dag als je gaat lijnen. Dat is maar 500 calorieën minder dan een vrouw nodig heeft om op gewicht te blijven. Als ik ga lijnen dan ga ik van 1800 naar 1350 calorieën per dag. Maar ik ben ook kleiner dan jij bent en voor jouw lengte is 1500 calorieën aan te raden. Ga daar niet onder zitten. Maak vaker een wandeling, ga op zumba , beweeg meer en je zal zien dat je fitter wordt. Afvallen gaat niet in 1 keer, alle kleine beetjes zijn beter dan te gaan crashdieten. Doe dat laatste niet,vooral Cambridge dieet is slecht. Mijn ene vriendin moest 25 kilo afvallen en ging aan de Cambridge,viel 25 kilo af en daar zitten nu 30 kilo bij. Vriendin 2 moest 15 kilo afvallen,viel 13 kilo af en daar zitten er nu weer 18 kilo bij. En Cambridge hongert je uit, je voelt je futloos,bent eerder moe,de energie om te sporten daalt heel erg,je kan haaruitval krijgen,slechte adem en meer zin in een sigaret. Dus Aranka doe alsjeblieft geen Cambridge of een ander crashdieet. Wat je afvalt zit er binnen korte tijd weer aan plus nog wat kilo’s extra.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *