Search
Close this search box.

Review: Nikon Coolpix AW120

Op vakantie had ik de Nikon Coolpix AW120 mee, een handige compacte camera die voorzien is van heel veel technische snufjes zodat je je vakantie op een goede manier kan vastleggen! De camera is geschikt om onder water mee te kunnen fotograferen en shock proof is – hij kan dus gewoon op de grond vallen -. Deze camera heeft een gps en een wifi functie, die ik zeker heb gebruikt, lekker makkelijk je foto’s delen met familie, vrienden en social media natuurlijk!

De Nikon Coolpix AW120 is een 16 megapixel compact camera die geschikt is voor onderwaterfotografie tot 18 meter diep, de camera beschikt over een dieptemeter waar je kan zien hoe diep of hoe hoog je bent. De gps functie is erg nauwkeurig en zo kan je ook gemakkelijk zien waar je je foto’s hebt genomen. Handig als je al die lastige plaatsnamen bent vergeten op vakantie. Met de wifi functie kan je met je telefoon je camera bedienen als je die bijbehorende app – Nikon WMU – download die voor Android en iOS geschikt is. Maar je kan er ook je foto’s mee naar je telefoon of laptop verzenden en dan ze op social media plaatsen. Wat ook handig is aan deze camera dat je hem kan laten vallen zonder dat hij stuk gaat. Een val tot 2 meter moet hij overleven, handig! De Nikon Coolpix AW120 is verkrijgbaar in verschillende kleuren: zwart, blauw, rood of in camouflage.

Aan de zijkant van de camera zit een klepje die je kan opendraaien, hierin zit je batterij, geheugenkaartje, HDMI aansluiting en een micro usb poort. De batterij wordt ook opgeladen in de camera zelf door middel van een mini USB aansluiting. Zoals in de meeste compact camera’s gaat hier ook gewoon een SD kaartje in. Als je de camera gaat gebruiken als je het klepje open hebt gehad, controleer dan goed of je hem goed dicht hebt zitten. Hij zit goed dicht als je klik hebt gehoord. Hij heeft een speciale sluiting zodat hij waterdicht is onderwater. Let dus altijd goed op of hij goed dicht zit.

De camera is gemakkelijk te bedienen en een overzichtelijk menu wat ik van Nikon gewend ben. Er zitten behoorlijk wat mogelijkheden op, zo zit er onder het knopje scene verschillende mogelijkheden waarop je je camera kan instellen: eenvoudige autostand, onderwater met daarbij weer een submenu, zacht in deze scene kan je de kleuren aanpassen (zwart wit, sepia), slim portret of de automatische stand. Natuurlijk niet zoveel mogelijkheden als een spiegelreflex, maar je kunt er zeker als beginner of als onderweg camera goed mee uit de voeten.

Het is een super makkelijke camera in gebruik, hij is niet snel leeg en dat is zeker een pluspunt als je op reis bent. Hij is niet veel groter als mijn hand en niet zwaar, dit maakt hem makkelijk om zo mee te nemen. Kwalitatief maakt de camera goede foto’s. Hieronder een aantal vakantiefoto’s.

De onderwaterfunctie is natuurlijk geweldig voor op vakantie. Je neemt de camera mee naar het zwembad, zee en naar pretparken. De camera maakt onderwater prima foto’s en je hoeft echt niet bang te zijn dat je camera nat wordt. Nadat de camera in het water is geweest is hij zo weer droog en kun je hem schoonmaken met een bijgeleverd borsteltje schoonmaken.

Ook filmen doet hij perfect, hij filmt full HD en stelt automatisch scherp op de onderwerpen. Handig! Ook als blogger voor onderweg is hij dus ideaal! De Nikon Coolpix AW120 heeft mijn hart gestolen en is de ideale camera voor onderweg of beginners. De camera is niet heel goedkoop voor een compact camera, maar je krijgt er wel echt heel erg veel voor terug. De camera kost gemiddeld € 299,- en is vrijwel bij elke elektronica zaak en fotowinkel te koop.

Dit product heb ik geleend ter review

Volg mij: Twitter – Instagram – Facebook – Youtube – Bloglovin’

Hi ik ben Aranka!

Mijn grootste passie is schrijven, reizen en fotograferen. Op deze blog komt die allemaal samen en schrijf ik graag over mijn reizen, recepten, reviews over verschillende producten en allerlei andere dingen. Sinds 2010 ben ik hier actief waardoor je een hele verzameling aan artikelen vindt! Ik zou zeggen, kijk lekker rond en laat je inspireren.