Search
Close this search box.

Hotspot: Rotterdam Ibis City Centre Hotel

photo Rotterdam3_zps2df20a31.png

Van de week waren Danny en ik gezellig twee dagen in Rotterdam. Niet zomaar, want Danny moest twee dagen in Leiden werken en ik had donderdag al vroeg de opening van het Primark filiaal aan het Zuidplein. Van Ibis mochten we een nachtje in hun prachtige hotel slapen en wat was het daar fijn en wat een ideale locatie! Ik vertel jullie er snel meer over!

photo Rotterdam6_zpscb9673b9.png

Het Rotterdam Ibis City Centre hotel ligt aan een zijstraat van het Blaak, je bent echt binnen 2 minuten lopen op het station van Blaak of het metrostation, echt ideaal! En met 5 minuten lopen sta je in het centrum van Rotterdam! Ook kun je vanaf Blaak heel Rotterdam bereiken met de tram, bus, metro en trein. Ben je hier dus een weekendje of paar dagen zonder eigen vervoer is alles super simpel te doen met het openbaar vervoer, maar lopend kom je ook een heel eind! Het hotel is net een maand open en is dus nog helemaal nieuw en voorzien van alle gemakken! Hier zie je de gezellige en sfeervolle lobby!

photo Rotterdam7_zps7b020189.png

Gezellige bar waar ’s avonds heel wat mensen een drankje doen! Bij besloten gewoon een drankje te doen op de kamer en wat te halen bij de Albert Heijn die aan de overkant van de straat is in de Markt Hal! ’s Avonds is het hier heel gezellig, kaarsjes aan, gezellig personeel en de nootjes staan ook al klaar!

photo Rotterdam5_zps94088fe7.png

Het hotel heeft in totaal 7 verdiepingen met 27 kamers per verdieping. De hal ziet er mooi en luxe uit, ik ben heel benieuwd naar de kamers!

photo Rotterdam9_zps92653cbf.png

Natuurlijk was ik vergeten foto’s te maken voordat we er gebruik van namen, maar de kamers zijn voorzien van een héérlijk bed, hij paste helaas niet in mijn tas, anders had ik hem meegenomen. Het is een vrij compacte kamer, maar het is wel alles wat je nodig hebt en dat is prima! En hij ziet er vooral heel leuk en gezellig uit!

photo Rotterdam10_zpsa58285e7.png

TV wand, dit vind ik echt heel erg leuk gedaan!

photo Rotterdam4_zps712e9858.png

En de badkamer, zonder bad! Die had ik stiekem wel verwacht want ik had mijn LUSH spulletjes meegenomen, maar helaas geen bad, haha! Maar wel een heerlijke grote douche waar je bijna met een heel elftal onder kan staan, lekker!

photo Rotterdam8_zpsc20b6e65.png

En ’s ochtends kun je rustig aan doen, want je hoeft pas om 12 uur uit te checken, dat is echt ideaal! Wij hadden er ook een ontbijt bij en dan kan je kiezen uit verschillende lekkere broodjes, vleeswaren, fruit, eitjes, bacon, verschillende soorten zuivel en nog lekkere sappen, thee en koffie! Voor ieders wat wils en het is allemaal lekker vers, wij hadden het geluk met warme croissantjes!

photo Rotterdam_zpsd0ef84b5.png

Maar je blijft natuurlijk niet de hele dag in het hotel, dus we gingen er zeker op uit! In de middag en avond dan, want daarvoor waren we gewoon aan het werk. Ik wilde graag naar de Markt Hal, en toevallig zat deze ongeveer tegenover ons hotel, super tof! De vind de Markt Hal meteen naast het station aan het Blaak. Alle verhalen die je er over hoort zijn wel waar, het is een prachtige lokatie met een indrukwekkend plafond en heel veel lekkere tentjes om te eten of verse ingrediënten te halen! Als liefhebber van lekker eten kun je hier dus zeker je hart ophalen!

photo Rotterdam1_zpscb7b327e.png

Gezellige drukte! Overal vind je kleine winkeltjes die verse etensproducten aanbieden, om mee te nemen of daar op te eten. Veel tentjes hebben op hun dak ook nog een terras op te eten, super leuk!

photo Rotterdam2_zpsef9ee6ae.png

Aan de zijkant van de Markt vind je nog grotere winkels zoals deze Chinese (?) supermarkt, heel erg leuk!

photo Rotterdam12_zpsba48f049.png

’s Avonds aten we bij Kade 4, vlakbij het hotel aan het water, waar een paar gezellige restaurantjes zaten, super gezellig! Ik denk dat het hier ook heel gezellig in de zomer is! We hebben hier heerlijk gegeten, maar rondom de Markt Hal en natuurlijk bij Blaak zijn ook genoeg lekkere tentjes. Zo heb ik me laten vertellen dat VIP, Vapiano, Sumo, Dudok en meer zeker aanraders zijn! Alleen Kade 4 was was meer geschikt voor ons omdat je hier lekker Hollands vlees kon eten.

photo Rotterdam11_zpsfbc047e1.png

En natuurlijk kan je in Rotterdam heerlijk shoppen! De koopgoot en het centrum is maar een paar minuten lopen vanaf het centrum, en bij verschillende winkelcentra ben je ook zo met de Metro zoals Alexandrium en Zuidplein.

photo PrimarkZuidplein14_zpsbca43cd8.png

En als je dan toch naar het Zuidplein gaat, neem dan ook zeker even een bezoekje aan de nieuwe Primark! We wilden eigenlijk nog veel meer doen zoals naar de havens, Erasmusburg en dergelijke, maar eigenlijk waren we vooral erg moe dus zijn niet al te laat weer naar huis gegaan, het was toch ook zeker 2 uur rijden met de auto. Hebben jullie nog Rotterdam tips? Het is zeker een leuke stad waar je je een lang weekend kan vermaken!

De hotelovernachting is aangeboden door Ibis

Volg mij: Twitter – Instagram – Facebook – Youtube – Bloglovin’

Hi ik ben Aranka!

Mijn grootste passie is schrijven, reizen en fotograferen. Op deze blog komt die allemaal samen en schrijf ik graag over mijn reizen, recepten, reviews over verschillende producten en allerlei andere dingen. Sinds 2010 ben ik hier actief waardoor je een hele verzameling aan artikelen vindt! Ik zou zeggen, kijk lekker rond en laat je inspireren.